Diskuse

Malomocná škola

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Trochu s Vámi souhlasím a trochu ne.

Hubovat na to, že žáci jezdí do Německa či Anglie.... Já jsem šťastný, že mí synové mohli jet na základní škole do Anglie a do Rakouska. (jasně, ty jednodenní výlety do předvánočního Lince, Vídně nebo Salzburku jsou trapné a víc si to užívají učitelky..Ale ty pobytové jsou super.)

Synové nejsou vyjukaní z ciziny jako jsem byl já. Jazyky zvládají báječně. Anglicky mluví plynule. A to jim zařídila základní škola. (A internet).

0 0
možnosti

Šári, kdo by mi to věřil, co? ;-)

0 0
možnosti
Foto

R75o59m67a73n 97K73o66z53e44l

21. 11. 2016 10:52

Vzpomněl jsem si na slova ředitelky ze střední školy: "Učitel nemá čekat, až to bude umět i ten poslední".

0 0
možnosti

to zní rozumně, na střední škole se předpokládá, že ji navštěvují "schopné" děti..;-)

0 0
možnosti
JK

Autorko: píšete množství učiva. Já pamatuji základku od kocne 80 let a tehdy byla základka mnohem kvalitnější. Takže dnes to mají ve škole žáci snadnější. Ten, který dns propadá už není považován za toho podivína co rupnul. K tomu suplování...učitelka, která je na supolování ve velké většině případů stejně nic nenaučí. Pamatuji si, že za mých časů byl supl vždy veget.

0 0
možnosti

vyšla jsem z malé vesnické školy..suplovaných hodin, co si jakž takž pamatuji, jsme měli pomálu. Často jsme mívali ve třídě inspektora, nějaké ředitelské volno vůbec neexistovalo!

Nemyslím si, že dnešní žáci to mají snadnější, možná jen tím, že mají možnost internetu. Ale učiva je určitě víc. To, co nyní například probírá dcera v AJ, tu samou látku jsme probírali na gymnáziu, co by středoškoláci, učí se programy na PC, které jsme také probírali až na gymplu, už na druhém stupni mají dva jazyky, my jsme měli jen jeden...asi tak...:-)

Díky za návštěvu ;-)

0 0
možnosti
Foto

Jak to chodí na základní škole, bohužel nevím. Pamatuju se, že dcery tak někdy od čtvrté třídy musely dodělávat běžně cca třicet stran prvouky, vlastivědy, matematiky a já nevím čeho, protože se to nestíhalo kvůli různým "praštěným" projektům paní učitelky. No naštěstí, už jsou na střední škole.

Tohle je ale jen jedna strana mince. Nabídnu i tu druhou - jsem učitelka na gymplu a z toho, když mi odpadne hodina (ne mojí vinou, já chybím minimálně, snad jen v době chřipek) jsem upřímně nešťastná - doháním to pak, jak se dá, dokonce i zadávám domácí práci (která se při troše snahy a za pomoci přehledné učebnice dá udělat). A nejsem výjimka. Učitelská profese většinou není o tom, odkroutit si hodiny a jít domů. Autorka má pravdu: je to práce na dvě směny, pokud ji chcete dělat poctivě.

Na plat si nestěžuju, jsem na tom líp než mnohé jiné profese (třeba pokladní v supermarketu nebo uklízečka). Dost mne ale deptá všeobecné mínění veřejnosti: Co tam ti učitelé dělají? Mají prázdniny a ještě se flákají a nic nenaučí...... no možná, že na některých školách to tak je, ale není třeba hned generalizovat.

Já bych se také mohla ptát: co tam na tom zdravotním středisku, poště, v bance, dopravních podnicích atd. atd. dělají, vždycky když jsem s něčím nespokojená. :-/

2 0
možnosti
JK

Ono to mení jen o výši platu, ale statusu stáního zaměstnance. Výplatu máte včas, je dodržován zákoník práce, stabilní práce, nepracujete přes agenturu, máte za sebou silné odbory o kterých si můžou nechat zaměstnanci v malé firmě jen zdát, neboť když je budou chtít založit, tak je propustí.

0 0
možnosti
Foto

R37o97m20a62n 81K14o85z39e67l

20. 11. 2016 21:28

Jak na které škole. U mne na základce neodpadlo skoro nikdy nic, dokonce i poslední den před vánočními prázkami jsme se učili do 13,25 jakoby nic.

No k tomu učivu mne napadá to, že když jsem v páté třídě nemohl pochopit dělení dvojciferným číslem, tak maminka už mi nepomohla a i já bych si to teď musel osvěžit. O angličtině ani nemluvím,

1 0
možnosti
JK

Tak my se nikdy poslední den před vánoci už neučili. Vlastně minimálně i ten předposlední, neboť se vždy šlo do kina nebo divadla.

1 0
možnosti
LK

taky se mi zdá, že dnes musí být alespoň jeden rodič pedagogem na vedlejší úvazek, jinak se dítě nemá šanci vzdělat.

2 0
možnosti
Foto

To jako na základce?8-o8-o8-o

0 0
možnosti

na druhém stupni, Klárko...

0 0
možnosti
EK

A to jste ještě zapomněla na různé "výchovné programy", drogové preventisty a před vánoci ještě nácvik školní akademie.

3 0
možnosti
SH

Od první věty Vám dávám za pravdu a rozčiluji se spolu s Vámi. Pak jsem se ale začala vrtět. Mrzí mě to, ale musím nesouhlasit - cituji Vás: "Chápu, že pracujete do výše svého platu." - ten terminus technicus já tedy nechápu. Na začátku právem hudrujete a pak hluboký obdiv? Mimochodem ten plat není tak malý, a pokud někdo učit děti nechce, ať je raději neučí, což se - souhlasím s Vámi - děje. Ale není to tím, že učitelé pobírají almužnu, to se dle mého jen traduje a učitelé si tu pověst živí. Bohužel tím si přece respekt a úctu nezískají. Ále, je to na dýl, vždyť Vy to víte...

2 0
možnosti

Sylvo, hudruji na situaci ve školství, která učitelům umožňuje to, co činí. Z mého pohledu jsou ty platy ve státním školství nízké, proto obdiv učitelům, kteří stále učí, a nejen proto...A co vím ze svého okolí, vždy odcházejí z důvodu, že je jim, jako vysokoškolákům, nabídnuta jiná práce za mnohem více peněz. Samozřejmě, že máte pravdu, že úctu a respekt si člověk v zaměstnání získá především kvalitou vykonané práce. Mají pro to podmínky? To je právě na dýl, víme to obě :-)

Děkuji za náhled, hezký zbytek neděle přeji ;-)

2 0
možnosti